Kolorowa kultura przemysłowa w Covestro
Dormagen - Niemcy
Jest 10 października 2017 r. i wiele się dzieje w Bramie 10 kompleksu Dormagen's Chempark. Setki pracowników Covestro, ich rodzin, przyjaciół, przemysłowych sąsiadów i mieszkańców Dormagen zebrało się w czarnych, białych i żółtych kapturach, aby ustanowić światowy rekord. Nawet prezes zarządu Covestro, Patrick Thomas i burmistrz Dormagen, Erik Lierenfeld, tymczasowo wyrzucili swoje kurtki garniturowe, aby wcielić się w tłum. O 11.45 w kropkę, widok z lotu ptaka pokazuje, na czym polega całe przedsięwzięcie. Tłum 694 entuzjastycznych uczestników podnosi ręce z okrzykiem radości. Wspólnie stworzyli oni największy wózek widłowy, jaki kiedykolwiek ciągnięto za pomocą ludzkich "pikseli". Rekord świata, do którego przyczyniła się również firma MC-Bauchemie! Na zaproszenie Anji Waidele, kierownika projektu "Covestro Artwork", doradca handlowy MC-Bauchemie Frank Schontaube dołączył do tłumu w białym kapturze. Jednak prawdziwym powodem tego przedsięwzięcia była kolejna atrakcja, która sprawiła, że Dormagen w Niemczech trafił na ogólnokrajowe nagłówki.
Praca dla MC-Color Flair vision
Udana próba bicia rekordu świata była po prostu uwertura dla inauguracji najnowszego "Covestro Artwork": magazynu wysokiego składowania w Dormagen, znajdującego się bezpośrednio przy bramie nr 10 w Dormagen's Chempark. We współpracy z wuppertalskim artystą graffiti Martinem Heuwoldem, Covestro przeprojektowało ogromną fasadę budynku o długości 69 metrów, wysokości 35 metrów i szerokości 23 metrów, położonego w pobliżu centralnej recepcji dla gości.
Powłoka wybrana przez Covestro to MC-Color Flair vision, wysokiej klasy powłoka pigmentowa z MC, która służy również jako prewencyjna ochrona betonu w przypadku powierzchni zewnętrznych narażonych na działanie czynników atmosferycznych. Powłoka MC-Color Flair vision charakteryzuje się "Technologią Easy-to-Clean", zapewniającą szczególnie niskie zabrudzenia i trwałość kolorowej konstrukcji magazynu wysokiego składowania przez długi czas. Zgodnie z normą EN ISO 11998, wizja MC-Color Flair posiada klasę odporności na szorowanie na mokro 1 oraz klasę czystości 0. Może być stosowany w miejscach narażonych na rozbryzgiwanie i rozpylanie soli przeciwoblodzeniowych oraz może być stosowany zarówno ręcznie za pomocą wałków krótkiego palika, jak i metodą natrysku bez powietrza.
MC doskonale zna wymagania stawiane przez firmę Dormagen's Chempark, która od wielu lat zajmuje się różnymi aplikacjami ochronnymi dotyczącymi konstrukcji żelbetowych. Nawet w magazynie wysokiego składowania, który był miejscem rekordowej na świecie próby, kilka lat temu przeprowadzano konserwację przekroju betonu; jest on nadal w nienagannym stanie i obecnie wspiera dalsze prace związane z rozbudową. Dzięki doradztwu pracowników działu sprzedaży i technologii MC, firma Covestro konsekwentnie oferuje optymalne rozwiązania techniczne.
Niektóre surowce, które MC wykorzystuje w swoim asortymencie produktów MC-ColorFlair vision, rzeczywiście pochodzą z Covestro, więc był to również ważny czynnik. Kierownik projektu graficznego Anja Waidele wyraziła swoją radość z wysokiego wyniku: "To kolorowe dzieło sztuki na skalę przemysłową wzmacnia profil Covestro i jest jednocześnie doskonałą reklamą jakości naszych produktów". Kolorowy motyw bryły budynku z prostokątami, kołami, mostami, półkolami i trójkątami lśni widocznie z daleka w sześciu kolorach firmowych - główna obecność z okazji 100-lecia zakładu Chempark w Dormagen. Patrick Thomas, dyrektor generalny Covestro, również był zachwycony: "Jest to kolejny dowód na ducha przedsiębiorczości Covestro i po raz kolejny odzwierciedla nasze zaangażowanie we współpracę, spójność i odwagę jako elementy jeszcze młodej historii firmy".
Połączenie przemysłu i sztuki Covestro
Firma jest rzeczywiście jeszcze młoda, a mimo to może spoglądać wstecz na długą tradycję korporacyjną. Covestro, prawnie niezależny podmiot od września 2015 r., został wpisany na DAX, niemiecki indeks akcji i udziałów, w marcu 2018 r. Ma swoje korzenie w Grupie Bayer, której korzenie sięgają XIX wieku. Później spółka rozwinęła się w podgrupę Bayer Material Science, posiadającą ponad dwadzieścia zakładów w Europie, Azji i Ameryce. Początkowo działalność pod nową nazwą "Covestro" rozpoczęła się w 2015 roku, a w październiku tego samego roku weszła na giełdę we Frankfurcie. Dziś Covestro jest jednym z największych na świecie producentów polimerów oraz liderem w rozwoju i produkcji wysokiej jakości materiałów stosowanych w wielu dziedzinach współczesnego życia. Nazwa firmy składa się z angielskich słów "cooperation", "invest" i "strong". W 2017 roku ponad 16.000 pracowników na całym świecie osiągnęło roczny obrót w wysokości około 14 miliardów euro.
To nie pierwszy raz, kiedy Covestro przesuwa granice między przemysłem, a sztuką. Niezwykła kreatywność firmy pojawiła się po raz pierwszy w 2015 roku, kiedy Martin Heuwold wprowadził mobilną "ścianę graffiti". To szerokie na 25 metrów i wysokie na 3 metry graffiti logo firmy interpretowane jako graffiti art, jest obecnie odwiedzane przez Covestro w różnych miejscach na całym świecie. W 2016 roku Covestro zleciło artyście zaprojektowanie 132-metrowego komina w parku przemysłowym Brunsbüttel jako kolorowej wieloczęściowej układanki.
Firma MC-Bauchemie również wsparła ten projekt swoją wiedzą fachową. "Jako młoda firma, Covestro wykazuje się dużą dynamiką i zwinnością", podkreśla Patrick Thomas, "i to właśnie wyrażamy w naszych przemysłowych dziełach sztuki. W dość bezbarwnym przemyśle chemicznym, prezentujemy się jako wielowymiarowy, jasny i różnorodny gracz".
Tworzenie dzieła sztuki
Na początku czerwca 2017 roku rozpoczęto przebudowę magazynu wysokiego składowania K15 w Chemparku: "Motyw budynku prawie wyłonił się z własnej woli. Jako barwna, odważna oprawa wizualna, która ma wzbudzić w nas ciekawość, nie tylko w inteligentny sposób przedstawia wartości naszego przedsiębiorstwa, lecz również doskonale odzwierciedla aspekty magazynowania i logistyki w zakładzie w Dormagen", mówi dr Klaus Jaeger, kierownik zakładu Covestro w Dolnym Renie.
Dla Martina Heuwolda był to prawdziwy przełom: On i jego sztuka mieli do dyspozycji wyjątkowe płótno. Ogromna powierzchnia malarska, wynosząca 4.500 metrów kwadratowych, jest wielkości około 23 kortów tenisowych.
Powierzchnia ta musiała jednak najpierw zostać oczyszczona, aby usunąć brud i stare powłoki. Również tutaj produkty MC odegrały ważną rolę: Po wstępnym oczyszczeniu powierzchni przez specjalistyczne aplikatory za pomocą wysokociśnieniowych dysz wodnych nanoszono cienką warstwę zaprawy wypełniającej Nafufufill KM 110, aby wyeliminować wszelkie pory i puste przestrzenie, a tym samym stworzyć idealne podłoże. Następnie wypoziomowaną powierzchnię obrobiono zaprawą MC-DUR 1177 WV-A.
Ta wielofunkcyjna przezroczysta żywica epoksydowa służy jako promotor przyczepności między podłożami związanymi cementem a systemami ochrony powierzchni oraz jako podkład dla kolejnych uszczelniaczy z żywicy reaktywnej. Po zakończeniu prac wstępnych, projekt był gotowy do kreatywnej realizacji. Heuwold i jego zespół narysowali 328 motywów budynków na fasadzie magazynu zgodnie z dokładnym projektem. Miały one zostać pomalowane w sześciu różnych kolorach firmowych, zgodnie z instrukcją artysty. Do tego miało zostać dodanych 12 różnych odcieni, aby uzyskać realistyczne efekty 3D.
Kolejnym krokiem było wypełnienie wstępnie narysowanych konturów, przy czym ważną rolę miała odegrać wizja MC-ColorFlair. Ta dwuskładnikowa kombinacja wodnego polimeru poliuretanowego jest odporna na promieniowanie UV i warunki atmosferyczne, a zatem szczególnie stabilna kolorystycznie. Ponadto wysokiej jakości powłoka ze zintegrowaną technologią "Easy-to-Clean Technology" zapewnia nie tylko trwałą ochronę przed przebarwieniami i przebarwieniami, lecz także chroni beton dzięki efektowi powstrzymywania karbonatyzacji. Dzięki pigmentowaniu powłoki możliwe są liczne kombinacje kolorystyczne w ramach palety MC-ColorFlair vision. W firmie Dormagen przyczyniło się to w znacznym stopniu do ogólnego sukcesu dzieła sztuki. Dwa odcienie każdego z sześciu głównych kolorów zapewniły imponujący efekt głębi w poszczególnych elementach budynku. Wszystkie niezbędne odcienie kolorów zostały ustalone wspólnie przez dr Doerte Bartel, kierownika laboratorium pigmentacji w MC, konsultanta specjalistycznego Franka Schontaube'a i samego artystę. Firma wyprodukowała w sumie 18 wariantów kolorystycznych z taką precyzją, że artysta był w stanie w pełni zrealizować swój projekt bez żadnych kompromisów. Obszary kolorowe mogły być teraz wypełnione przez aplikator, firmę KST-Kunststofftechnik z Bottrop, zgodnie z precyzyjnymi wytycznymi Heuwold'a, które obejmowały łącznie 1800 kilogramów wizji MC-Color Flair.
Trwały sukces
Horst Mews, inżynier roślinny w Covestro, kierował projektem artystycznym jako jego dyrektor techniczny. Jako inżynier serwisu IT jest zazwyczaj odpowiedzialny za eksploatację, bieżące utrzymanie ruchu i obsługę projektów logistycznych w firmie. Tak więc stworzenie dzieła sztuki było dla niego czymś zupełnie nowym i wyjątkowym: "Wszyscy widzieliśmy jak projekt Covestro nabierał kształtów dzień po dniu. Teraz ta niesamowita wizja przybliża nasze indywidualne, dobrze przemyślane zespoły jako większą całość".
Kierownik budowy, dr Klaus Jaeger, jest podobnie entuzjastyczny: "Dzieło sztuki jest doskonałym ambasadorem marki i stanowi cudowną, udaną wizualizację naszych wartości korporacyjnych. Jesteśmy ciekawi, odważni i kolorowi. A teraz mamy punkt orientacyjny w Dormagen, z którego wszyscy możemy być dumni."
"To był naprawdę wyjątkowy dzień. Nie jest to coś, czego często się doświadcza i jest to pierwszy dzień w mojej 25-letniej pracy w MC", mówi wyraźnie zaimponowany Frank Schontaube. "Wszyscy zaangażowani, od kierownictwa projektu Covestro po MC-Bauchemie, firmę aplikacyjną KST i zespół artysty, współpracowali razem w doskonałej harmonii, aby stworzyć to niezwykłe dzieło sztuki". Koncepcja "Covestro Artwork" okazała się wielkim sukcesem, a kolejne projekty są już w trakcie realizacji: W Szanghaju trwają prace nad projektem dwóch kompleksów budynków. W międzyczasie, w Szwajcarii, Covestro będzie wkrótce znane jako ciekawski, odważny i przede wszystkim kolorowy konkurent w raczej smutnym krajobrazie przemysłowym.
-
Imię
Kolorowa kultura przemysłowa w Covestro
-
Kraj
Dormagen - Niemcy, 2020
-
Obszary eksperckie
-
Kategorie
-
Produkty
TEMATY POWIĄZANE
-
Aktualności
Kliknij tutaj by przejść do sekcji News
-
Magazyn
Pobierz najnowsze wydania naszego magazynu dla klientów i pracowników MC aktiv.
-
Pobierz
Tutaj znajdziesz całą dokumentację produktów taką jak karty techniczne, karty charakterystyki, deklaracje właściwości użytkowych oraz ogólne warunki sprzedaży i materiały marketingowe.
-
Referencje
Kliknij tutaj, aby przejść do naszej biblioteki z projektami referencyjnymi
-
Kariera
Kliknij tutaj, aby przejść do sekcji kariera
-
Kontakt
Kliknij tutaj, aby przejść do formularza kontaktowego